Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[Tartışma] One Piece Rpg

  • Konbuyu başlatan Roronoa Zoro
  • Başlangıç tarihi

4 Deniz mi Grand Line mi?


  • Kullanılan toplam oy
    70
  • Anket kapatılmış .
Bildiğim kadarıyla sana kaçma fırsatı sunuluyor. Sunulmazsa da yeni karakter açmak zorunda kalıyorsun. Anlatıcının insifiyatine bağlı. Oynadığım bir sitede öyle idi.
Bu işte gm olmak çok zor ve emek isteyen bir durum. 1 tane kişi herkese yetemez, gm farklılıkları ana gidişatı etkiler. Şimdi 480 yılında hepimiz oyuna başladık diyelim. Ben biraz hızlı ilerlemek istedim ve başkası çok yavaş gitmek istiyor bunu nasıl çözecekler?Herkese 1 kere olsun kaçma fırsatı sunulursa işin caydırıcılığı kalmaz gibi. Şimdi ben birisini elime geçirdim atıyorum ve işkence yapmak istiyorum. 1 hafta eziyet edeceğim. Bir başkası da o sırda 1 ay sürecek gemi yolculuğuna çıktı. Hikaye olarak beni mi bekleyecekler. Beklemez onu ilerletirler dersek şöyle bir sıkıntı var. Ben A kasabasındayım birine 1 hafta eziyet yapıp, C kasabasına gideceğim. O kasabaya gitmem de 20 gün sürüyor diyelim. Başka bir oyuncuda S kasabasından 1 ayda C kasabasına gitti ve bir şeyler yaşadı. Sıkıntı şurada ben ondan 3 gün önce oraya gittiğim için onun senaryosunu etkiliyorum. Ama o bir hikaye yazıp geçtiği için benim hikayemi kısıtlıyor.
@Roronoa Zoro Üste anlatmaya çalıştım. Bize şehirler ve ulaşım süreleri falan verilecek mi? Her şey hayal gücümüze mi kalacak.?
 
Heh oyunu oynayanlardan tecrübelilerden biride geldi şimdi soralım :D Bu meyve olayları veya savaş olayları nasıl oluyor bi anlatsana.
meyve'yi 2 yoldan elde edebiliyoruz. Ya başlangıçta sıradan meyveler alıcaz ya da işi şansa bırakıp imba meyve edinmeyi umucağız. Sonradan gelen meyve'nin gücünü RP kalitemiz belirliyor. Kaliteden kasıt yazım kuralları, karakterimizin kişiliğine uygun karar verip vermediğimiz, yazdığımız şeylerin tutarlılığı gibi şeyler.

Savaşlarda her oyuncunun statları var bunun yanı sıra bazı Rp sitelerinde zar sistemi var. Yaptığımız hamle yine karakter kişiliğine uygun olması gerekiyor aksi taktirde direkt olarak hamle başarısız sayılıyor. Hız statı yüksek olan ilk hamleyi yapma hakkınada erişiyor. Bu kimi zaman avantaj kimi zaman dezavantaj sağlıyor. Sonradan yazan kişi size karşı önlem alıp başarılı olursa zor duruma düşmeniz kaçınılmaz oluyor fakat başarısız olur avantajınız büyük. Kısaca statlarınız ve hamlelerinizin kişiliğinize uygunluğu önemli br etken kazanıp kaybetmemizde.
 
meyve'yi 2 yoldan elde edebiliyoruz. Ya başlangıçta sıradan meyveler alıcaz ya da işi şansa bırakıp imba meyve edinmeyi umucağız. Sonradan gelen meyve'nin gücünü RP kalitemiz belirliyor. Kaliteden kasıt yazım kuralları, karakterimizin kişiliğine uygun karar verip vermediğimiz, yazdığımız şeylerin tutarlılığı gibi şeyler.

Savaşlarda her oyuncunun statları var bunun yanı sıra bazı Rp sitelerinde zar sistemi var. Yaptığımız hamle yine karakter kişiliğine uygun olması gerekiyor aksi taktirde direkt olarak hamle başarısız sayılıyor. Hız statı yüksek olan ilk hamleyi yapma hakkınada erişiyor. Bu kimi zaman avantaj kimi zaman dezavantaj sağlıyor. Sonradan yazan kişi size karşı önlem alıp başarılı olursa zor duruma düşmeniz kaçınılmaz oluyor fakat başarısız olur avantajınız büyük. Kısaca statlarınız ve hamlelerinizin kişiliğinize uygunluğu önemli br etken kazanıp kaybetmemizde.
Yani diyorsun ki en önemli şey düşünüpte yazmak bu oyunu önceden oynamış kişiler biraz daha şanslı bizi ezecekler gibi geliyor bana :D
 
Bu işte gm olmak çok zor ve emek isteyen bir durum. 1 tane kişi herkese yetemez, gm farklılıkları ana gidişatı etkiler. Şimdi 480 yılında hepimiz oyuna başladık diyelim. Ben biraz hızlı ilerlemek istedim ve başkası çok yavaş gitmek istiyor bunu nasıl çözecekler?Herkese 1 kere olsun kaçma fırsatı sunulursa işin caydırıcılığı kalmaz gibi. Şimdi ben birisini elime geçirdim atıyorum ve işkence yapmak istiyorum. 1 hafta eziyet edeceğim. Bir başkası da o sırda 1 ay sürecek gemi yolculuğuna çıktı. Hikaye olarak beni mi bekleyecekler. Beklemez onu ilerletirler dersek şöyle bir sıkıntı var. Ben A kasabasındayım birine 1 hafta eziyet yapıp, C kasabasına gideceğim. O kasabaya gitmem de 20 gün sürüyor diyelim. Başka bir oyuncuda S kasabasından 1 ayda C kasabasına gitti ve bir şeyler yaşadı. Sıkıntı şurada ben ondan 3 gün önce oraya gittiğim için onun senaryosunu etkiliyorum. Ama o bir hikaye yazıp geçtiği için benim hikayemi kısıtlıyor.
@Roronoa Zoro Üste anlatmaya çalıştım. Bize şehirler ve ulaşım süreleri falan verilecek mi? Her şey hayal gücümüze mi kalacak.?
Matematik problemimi bu :D

hızlı ilerlemek isteyen kişi pasiflik süresini anlatıcıya bildirirken daha kısa süre tercih ediyor. Mesela 1 gün seçtiniz başka bir grupta 2 gün seçti. 1 gün girmeyip yazmadınız uyarı alırsınız ama 2 gün seçen uyarı almaz. Grupsanız bi kişi uyarı aldığında anlatıcı konuyu ilerletir ve yazmayan kişi için nötr bir hamle yapar. 2. uyarıyı alırsa bu sefer ona zarar verecek bir hamle yapar. 3. sünde ise ya öldürür yada konu dışı bırakıp gelişmesini önler.

Grubunuz dışındaki kişilerin sizle bağlantısı yok. Beklemezler yani. Avantaj yada dezavantaj değil bu çünkü fazladan yapacağı bir görevde ölebilir belki de bu konuda kimse garanti veremez. Rota bilgisine sahip bir karakteriniz varsa npc de olabilir sizde olabilirsiniz gemi tahmini bir süre bilebilirsiniz. Bunda meslek statı olarak rotacılığa kaç puan verdiğiniz önemlidir. Ne kadar fazla ise statınız o kadar doğru bir tahmin yapabilirsiniz. Bir oyuncu rotacı olmuşsa bu tarz bilgileri anlatıcı ona veriyor.
 
Yani diyorsun ki en önemli şey düşünüpte yazmak bu oyunu önceden oynamış kişiler biraz daha şanslı bizi ezecekler gibi geliyor bana :D
Yaptıklarınızın karakterinizle uyuşması önemli. Mesela dürüst bir karakterle başkasına sinsi bir saldırı gerçekleştirirseniz saldırınız kusursuz olsa bile başarısız olabilir. Ya da pervasız bir kkarakterle yapmamanız gereken bir şey yaparsanız normal şartlarda ölmeniz gereken bir durumda ölmeyebilirsiniz fakat bunun ölçüsünü iyi ayarlamanız lazım çünkü anlatıcı insifiyatinde
 
Yaptıklarınızın karakterinizle uyuşması önemli. Mesela dürüst bir karakterle başkasına sinsi bir saldırı gerçekleştirirseniz saldırınız kusursuz olsa bile başarısız olabilir. Ya da pervasız bir kkarakterle yapmamanız gereken bir şey yaparsanız normal şartlarda ölmeniz gereken bir durumda ölmeyebilirsiniz fakat bunun ölçüsünü iyi ayarlamanız lazım çünkü anlatıcı insifiyatinde
Çok karışık bu ne böyle kafam karıştı iyice :D Hamleleri nasıl yapıyoruz ona bir örnek versene yazarak hiç birşey yapamam ki ben hamle nasıl apıcam mesela senle 1-1 ws atıyoruz nasıl olacak ?
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 1)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık