Skyrim’in savaş sisteminde başka oyunlardaki skiller ve ayrıntılar yok. Ama aradaki mesafeyi ayarlama, silah ve zırhın ağırlığının hareket hızı ve stamina kullanımına etkisi, silahın mesafesinin önemi gibi temel konularda skyrim diğer oyunlardan çok daha iyi.
Şuan piyasadaki oyunların %99’unda “ulan durduğun yerden vursana ne yürüyorsun adamın üstüne” diye bağırasım geliyor karakterime.
Skyrim’in en sevdiğim yönlerinden biri buydu. Kontrol tamamen bendeydi. Elimde büyük kılıç varsa aradaki mesafeyi koruyarak oynayabiliyordum. 3-4 vuruştan sonra karakterim düşmana bıçak sokacak mesafeye geldi diye geriye doğru yuvarlanmama gerek kalmıyordu. Temel konularda savaş sistemi iyiydi. İframe saçmalığına da gerek yoktu.
Vuruş hissiyatı düzelse, stamina kullanımı magicka gibi olsa (1 staminayla power attack yapılmasa) ve stamina kullanarak yapılabilen kısa bi dodge olsa bana yeter.
Oyunun crafting skilleri çok kötüydü. Oyunu onlar bozdu bence. Warrior olanlar mesafeye, staminaya falan bakmadan tek atarak ilerledi. Büyücü olanlar da ilizyonla falan uğraşmayıp sadece enchant yapıp sınırsız ateş topu atarak ilerledi.
Smithing, enchanting ve alchemy birbirini desteklemese oyunun savaş sistemi daha çok sevilirdi bence. Oyunda overpowered olmak kolay olunca stratejiyle uğraşmaya gerek kalmadı.