Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[Tartışma] One Piece Rpg

  • Konbuyu başlatan Roronoa Zoro
  • Başlangıç tarihi

4 Deniz mi Grand Line mi?


  • Kullanılan toplam oy
    70
  • Anket kapatılmış .
Güzel fikir, daha önce bende birkaç rpg sitesinde uzun süreli bulunmuştum.

Yalnız burada arkadaşların kaçırdıkları-yanlış anladıkları bir nokta var. Önemli olan hangi yeteneklere, hangi meyvelere sahip olduğun ve ya haki kullanıp kullanamıyor olman değil. Bir vs'nin kazananı her zaman daha iyi yazı yazandır. Örneğin siz Coby seviyesi bir karakter olsanız, karşınızda ise magma meyvesi yemiş bir azman olsa dahi önemli olan hangi tarafın kaleminin daha güçlü olduğudur. Siz bütün yazınız boyunca yaptığınız savunmayı anlatsanız dahi, yazdıklarınız karşı taraftan edebi yönde üstün olduğu sürece karşılaşmanın kazananı siz olursunuz.

Daha önce Percy Jackson, Harry Potter vs. gibi serilerin RPG'lerinde Zeus'un çocuklarının Baküs'ün çocukları tarafından mağlup edildikleri ve ya 7. sınıf bir sihirbazın 1. sınıf bir çaylak tarafından alt edildiği bir çok defa görülmüştür.

İyi eğlenceler.
 

Roronoa Zoro

Güzel fikir, daha önce bende birkaç rpg sitesinde uzun süreli bulunmuştum.

Yalnız burada arkadaşların kaçırdıkları-yanlış anladıkları bir nokta var. Önemli olan hangi yeteneklere, hangi meyvelere sahip olduğun ve ya haki kullanıp kullanamıyor olman değil. Bir vs'nin kazananı her zaman daha iyi yazı yazandır. Örneğin siz Coby seviyesi bir karakter olsanız, karşınızda ise magma meyvesi yemiş bir azman olsa dahi önemli olan hangi tarafın kaleminin daha güçlü olduğudur. Siz bütün yazınız boyunca yaptığınız savunmayı anlatsanız dahi, yazdıklarınız karşı taraftan edebi yönde üstün olduğu sürece karşılaşmanın kazananı siz olursunuz.

Daha önce Percy Jackson, Harry Potter vs. gibi serilerin RPG'lerinde Zeus'un çocuklarının Baküs'ün çocukları tarafından mağlup edildikleri ve ya 7. sınıf bir sihirbazın 1. sınıf bir çaylak tarafından alt edildiği bir çok defa görülmüştür.

İyi eğlenceler.
Hacı sen özele gel bir. Bu arada dedikleri doğrudur.
 
Hacı sen özele gel bir. Bu arada dedikleri doğrudur.
şimdi herkes bir şeyler yazmaya başlamış ama benim anlamadığım nokta şu belli bir şablon var mı yoksa herkes kafasına göre istediği uzunlukta bir şeyler yazabilir mi? ilk defa rpg yapacaklar (ben dahil) çok kişi var. biraz daha açıklama ve konu Hakkı'nda bilgisi olanlardan bilgilendirme olursa bizim de aydınlanmamız mümkün olacaktır.
 

Roronoa Zoro

şimdi herkes bir şeyler yazmaya başlamış ama benim anlamadığım nokta şu belli bir şablon var mı yoksa herkes kafasına göre istediği uzunlukta bir şeyler yazabilir mi? ilk defa rpg yapacaklar (ben dahil) çok kişi var. biraz daha açıklama ve konu Hakkı'nda bilgisi olanlardan bilgilendirme olursa bizim de aydınlanmamız mümkün olacaktır.
Rehberleri yazmayı bitirir bitirmez siteyi paylaşacağım. O zaman fikriniz olur o zamana kadar, meyve kullanmayacaklar geçmiş yazaın, meyve kullanacaklarda meyve için rp yazsın.
 
"Oh my sweet summer child" diyesim geldi. :)
Niye öyle dedin ki. 3 Logiadan birini alamasam da mistik zoan garantili fikrim var.
Ben sanırım ittifakım olacak kişiyi buldum. Her şey Mingo için. Ne dersin?
Önceki sayfalarda ihanet falan dedin pek güvenemiyorum hıyar da çıkabilir hacı.
Rehberleri yazmayı bitirir bitirmez siteyi paylaşacağım. O zaman fikriniz olur o zamana kadar, meyve kullanmayacaklar geçmiş yazaın, meyve kullanacaklarda meyve için rp yazsın.
Bu arada meyve yeme Rpsi yazsak bile meyve için bir bedel ödememiz gerekiyor mu? Yoksa sonradan meyve yiyenler için mi geçerli bu.
 
Son düzenleme:
RP konusunda biraz tecrübeli ve yeni bir Op RP'si gördüğü için heyecanlı biri olarak uygun olursa bir kaç tavsiyede bulunmak istiyorum:

1. Herkes dev, kutsal ejder, mink ...v.s almaktan bahsetmiş ama bu tarz karakterlerin başlangıçta alınması ciddi bir sorun. İlk başta alınmasına izin verilmemeli ve alındığında ekstra dezavantajlar eklenmeli. Mesela normal bir insan karakter açtıdığında 100 lv başlayacak adam eğer dev olmak isterse 40 lv başlasın. Ayrıca dediğim gibi başlangıçta dev falan almak büyük sorun. Adam çok iri bir dev açacak statlarını dağıtırken de güç ağırlıklı dağıtacak+ devlikten gelen güç bonusu = İlk konuda tek darbeyle gemi kesen bir karakter.

2. Karakterlerin zamanla aşırı güçlü olacağı hesaba katılmalı. Benim oynadığım bir çok sitede karakterler 2-3 yıl RP yapıp yerden 500 kiloyu kaldırabilecek güce gelemiyordu. Normal Dünyamızda 500 kilo kaldırmak büyük marifet ama OP'ta Usopp'un tayfaya katıldığı zaman Luffy belki 10larca ton ağırlığındaki kayayı kaldırmıştı. Şimdi yıllarca rp yapıp Luffy'nin daha ilk baştaki gücüne sahip olmamak mantıksız oluyor. Bu yüzden stat sistemi yaratılırken bir süre sonra karakterlerin 100lerce ton ağırlığı kaldırabileceği, bir dağı boydan boya kesebileceği, onlarca metre uzağa veya yükseğe zıplayabileceği, bir mermiyi havada kesebileceği... v.s hesaba katılmalı.

3. Karakterlerin statlarıyla ne yapabileceği iyice netleştirmeli. Yani gücü 4 olan adamın ve gücü 5 olan adamın kaç kilo kaldırabileceği net bir şekilde belli olmalı. Aksi halde ciddi sorunlar oluşuyor. Mesela adamın biri 8 güçle gemi kaldırıp atıyor sonra başka bir konuda 10 güçteki başka bir adam benzer bir gemiyi kaldırmaya çalışınca kaldıramıyor. Tabi adamda itiraz ediyor daha önce benden güçsüz bir adam bunu kaldırdı ben niye kaldıramayayım. Bu yüzden statlar gm'ye insiyatif vermeyecek şekilde net olmalı.

4. Şeytan meyvelerinde de bence Zoanlarda Antik, Mistik; Paremacialarda Law'ın ki gibi aşırı güçlü olanlar ve Logiaların tamamı başlangıçta alınmasın. Dengeleri çok sarsıyor. Birde seri içinden meyve alınmayacak denmiş ama zoanlar için bir istisna uygulanırsa güzel olur. Çünkü zoanlar direk dünyamızda var olan hayvanlar ve seride çoğu alınmış durumda.

5. Sanırım 4 denizin hepsi evrende olacak ama tavsiyem en fazla 2 tanesi oyunculara açık olsun. Diyelim 12 konu var, 4 tanede deniz. Deniz başı 3 konu düşüyor. Bunların kimi korsan kimi denizci kimi başka şeyler olacak. Oyuncular arası iletişim zorlaşacak ama 2 deniz olsa deniz başı 6 konu düşüyor. Daha dengeli ve zevkli olur.

6. Oyuncuların tek başına başlaması engellenmeli. Zaten One Piece RP'leri grupça oynayınca zevkli oluyor. Tek kişi olayı olursa 12 konu için 18 kişi falan olacak ama tek kişi başlama engellense yada kısıtlansa 12 konudan 30-40 kişi oyuna girer.

7. Birde eğer bir evrende oyuncular ortalama 1 haftada 3 turdan az ilerliyorsa genelde sıkılıp bırakıyorlar. Buna da dikkat edilmeli. Tabi sınavlar,hastalık v.s gibi sebepler yüzünden pasiflikler olabilir ama genel olarak bir oyuncu/grup'un sıkılmaması için en az 2-3 günde bir tur alması lazım.

8. GM'ler fazla yük bindirilmemeli. Bir gm eğer 3-4'ten fazla konuya bakarsa bu iş ona yük olmaya başlıyor. Pasiflik yapıyor, yazım kalitesi düşüyor ve sonunda oda sıkılıp bırakıyor.

9. GM'ler güvenilen ve bırakmayacak kişilerden olmalı. Zırt pırt yeni GM gelmesi cidden bir sorun. Düşünün evrende 40 oyuncu 6 gm var. Bu 6 gm 1 yıl içinde 10 kere değişmiş olsun. Yani 16 kişi evren kurgularından, npclerin güçlerinden ..v.s haberdar oluyor.

10. RP'lerde genelde oyuncuları cazip eden şey merak ve gizem oluyor. Bu yüzden evrende olmuş, olan, olmak üzere olan olaylar, npcler, oluşumlar direk oyunculara sunulmamalı. Bir yapboz'un parçaları gibi yavaş yavaş ilerledikçe bu tarz şeyler açıklanmalı.

11. One Piece'i bana göre diğer mangalardan ayıran en güzel özelliği tüm olayların ana karakterler(Bu rp içinde oyuncuların karakterleri oluyor.) çevresinde dönmesi yerine onların hikayesinin yüzlerce hikayeden biri olmasıydı. Yani evren sadece Luffy'nin yaptıklarıyla değil bir çok karakterin ve insanın yaptıklarıyla şekilleniyor. Bu rp'ye yansıtılırsa güzel olur.

12. Evrenin geçmişiyle ilgili yazılanlara bakarak buna zaten dikkat ettiğiniz anlaşılıyor ama ben yinede söylemek istiyorum: Npclerin bir biriyle bir ilişkileri ve geçmişleri olmalı. Mesela bir yonkou ve bir amiral arasında bir geçmiş yada bir shichi ile bir yonkou arasında yaşanan bazı olaylar olmalı ve evren içinde bu npclerin birine olan tutumu da buna göre şekillenmeli. Bu kurgunun daha derin ve gerçekçi olmasını sağlıyor.

13. OP evreninde mesleği v.s olmasada bazı ufak yetenekleri olan karakterler vardı. Mesela Usopp marangoz olmasa bile gemi tamirinden az biraz anlıyordu yada Luffy avcı veya aşçı olmasa bile ormanda hayvan avlayıp yemek yapabiliyordu. Bu tarz ufak yeteneklerinde evrene bir şekilde yedirilmesi lazım.

14. FRP oynayanların aşina olacağı power gamer diye bir tanım var. Kabaca sadece güçlenip diğer karakterleri/npcleri yenmek için oynayanlara deniyor. Ne yazık ki bu tarz karakterler Forum RP'lerinde de var. Şimdi bir kesim sadece güçlenmek adına oynayıp karakterini ona göre yaratınca bu kurgunun zevkini çıkarmak istiyenleri de etkiliyor. Power gamerlara karşı güçsüz kaldıklarından bir süre sonra onlarda vazgeçip sadece güç odaklı karakterler açıyorlar. Bunu engellemek için gm'ler orjinal karakterlerlere karşı pozitif ayrımcılık yapıp daha fazla ödüllendirmeli.

15. Son olarak karakterlerin nasıl gelişeceğini iyi belirlemeniz lazım. Mesela bir sitede karakterler puan usulü ile gelişiyordu. Konu sonu puan alıyorlardı ve bu puanları istedikleri şeye yatırıyorlardı, başka bir sitede bilgisayar oyunları gibi ilerliyordu. Oyuncular lv atlıyor ve lv atladıkça önceden belirledikleri özellikler gelişiyordu. 3. bir sitede ise oyuncular konu sonu bir miktar puan/xp alıyor ve bunu harcayarak özelliklerini geliştiriyordu. Örneğin gücünü 4'ten 5'e çıkarmak 10 puan, 5'ten 6'ya çıkarmak 12 puan istiyor gibi. Oyuncuların nasıl gelişeceğini belirlerken onlara en çok özgürlük tanıyan sistemi eklemenizi/yaratmanızı tavsiye ederim.
 
sen 4 deniz ve grand line arasında kalmışken 40 sayfalık konu olmuş :D
nacizane fikrim beta aşamasında mevcut east blue karakterlerinden birini seçerek başlansın. Hazır karakterle yani. Zaten bu bile sana Buggysinden Kuroya Luffysinden alvidaya kadar yaklaşık 10 kadar karakter verecektir. Şimdi karakterlere orjinal hikayeden farklı bir senaryo oluşturup oyuna başlat. Bunlarla birazda oyuncular arası muhabbet olur ve üstteki yorumda söylenen "One Piece RP'leri grupça oynayınca zevkli oluyor" ev ya artık ne uygunsa ona göre bir sistem oturtup alpha aşamasında oyunculardan karakter oluşturmaları istenmeli.
Elbette mevcut karakterler serideki güç seviyesiyle olmayacak. Luffyde alsan coby de alsan hepsi en fazla tek başına 2-3 marine halledebilecek seviyede olmalı. Zira çok güçsüz olmakta sıkıyor bana kalırsa. Karakter başlangıç olarak en azından bir 10 dourikilik asker/marine rahatça halledebilmeli bence.
 
sen 4 deniz ve grand line arasında kalmışken 40 sayfalık konu olmuş :D
nacizane fikrim beta aşamasında mevcut east blue karakterlerinden birini seçerek başlansın. Hazır karakterle yani. Zaten bu bile sana Buggysinden Kuroya Luffysinden alvidaya kadar yaklaşık 10 kadar karakter verecektir. Şimdi karakterlere orjinal hikayeden farklı bir senaryo oluşturup oyuna başlat. Bunlarla birazda oyuncular arası muhabbet olur ve üstteki yorumda söylenen "One Piece RP'leri grupça oynayınca zevkli oluyor" ev ya artık ne uygunsa ona göre bir sistem oturtup alpha aşamasında oyunculardan karakter oluşturmaları istenmeli.
Elbette mevcut karakterler serideki güç seviyesiyle olmayacak. Luffyde alsan coby de alsan hepsi en fazla tek başına 2-3 marine halledebilecek seviyede olmalı. Zira çok güçsüz olmakta sıkıyor bana kalırsa. Karakter başlangıç olarak en azından bir 10 dourikilik asker/marine rahatça halledebilmeli bence.
Herkez Luffy olmak ister veya zoro kim alvida olacak o zaman :D Böyle olması daha güzel oldu..
 
RP konusunda biraz tecrübeli ve yeni bir Op RP'si gördüğü için heyecanlı biri olarak uygun olursa bir kaç tavsiyede bulunmak istiyorum:

1. Herkes dev, kutsal ejder, mink ...v.s almaktan bahsetmiş ama bu tarz karakterlerin başlangıçta alınması ciddi bir sorun. İlk başta alınmasına izin verilmemeli ve alındığında ekstra dezavantajlar eklenmeli. Mesela normal bir insan karakter açtıdığında 100 lv başlayacak adam eğer dev olmak isterse 40 lv başlasın. Ayrıca dediğim gibi başlangıçta dev falan almak büyük sorun. Adam çok iri bir dev açacak statlarını dağıtırken de güç ağırlıklı dağıtacak+ devlikten gelen güç bonusu = İlk konuda tek darbeyle gemi kesen bir karakter.

2. Karakterlerin zamanla aşırı güçlü olacağı hesaba katılmalı. Benim oynadığım bir çok sitede karakterler 2-3 yıl RP yapıp yerden 500 kiloyu kaldırabilecek güce gelemiyordu. Normal Dünyamızda 500 kilo kaldırmak büyük marifet ama OP'ta Usopp'un tayfaya katıldığı zaman Luffy belki 10larca ton ağırlığındaki kayayı kaldırmıştı. Şimdi yıllarca rp yapıp Luffy'nin daha ilk baştaki gücüne sahip olmamak mantıksız oluyor. Bu yüzden stat sistemi yaratılırken bir süre sonra karakterlerin 100lerce ton ağırlığı kaldırabileceği, bir dağı boydan boya kesebileceği, onlarca metre uzağa veya yükseğe zıplayabileceği, bir mermiyi havada kesebileceği... v.s hesaba katılmalı.

3. Karakterlerin statlarıyla ne yapabileceği iyice netleştirmeli. Yani gücü 4 olan adamın ve gücü 5 olan adamın kaç kilo kaldırabileceği net bir şekilde belli olmalı. Aksi halde ciddi sorunlar oluşuyor. Mesela adamın biri 8 güçle gemi kaldırıp atıyor sonra başka bir konuda 10 güçteki başka bir adam benzer bir gemiyi kaldırmaya çalışınca kaldıramıyor. Tabi adamda itiraz ediyor daha önce benden güçsüz bir adam bunu kaldırdı ben niye kaldıramayayım. Bu yüzden statlar gm'ye insiyatif vermeyecek şekilde net olmalı.

4. Şeytan meyvelerinde de bence Zoanlarda Antik, Mistik; Paremacialarda Law'ın ki gibi aşırı güçlü olanlar ve Logiaların tamamı başlangıçta alınmasın. Dengeleri çok sarsıyor. Birde seri içinden meyve alınmayacak denmiş ama zoanlar için bir istisna uygulanırsa güzel olur. Çünkü zoanlar direk dünyamızda var olan hayvanlar ve seride çoğu alınmış durumda.

5. Sanırım 4 denizin hepsi evrende olacak ama tavsiyem en fazla 2 tanesi oyunculara açık olsun. Diyelim 12 konu var, 4 tanede deniz. Deniz başı 3 konu düşüyor. Bunların kimi korsan kimi denizci kimi başka şeyler olacak. Oyuncular arası iletişim zorlaşacak ama 2 deniz olsa deniz başı 6 konu düşüyor. Daha dengeli ve zevkli olur.

6. Oyuncuların tek başına başlaması engellenmeli. Zaten One Piece RP'leri grupça oynayınca zevkli oluyor. Tek kişi olayı olursa 12 konu için 18 kişi falan olacak ama tek kişi başlama engellense yada kısıtlansa 12 konudan 30-40 kişi oyuna girer.

7. Birde eğer bir evrende oyuncular ortalama 1 haftada 3 turdan az ilerliyorsa genelde sıkılıp bırakıyorlar. Buna da dikkat edilmeli. Tabi sınavlar,hastalık v.s gibi sebepler yüzünden pasiflikler olabilir ama genel olarak bir oyuncu/grup'un sıkılmaması için en az 2-3 günde bir tur alması lazım.

8. GM'ler fazla yük bindirilmemeli. Bir gm eğer 3-4'ten fazla konuya bakarsa bu iş ona yük olmaya başlıyor. Pasiflik yapıyor, yazım kalitesi düşüyor ve sonunda oda sıkılıp bırakıyor.

9. GM'ler güvenilen ve bırakmayacak kişilerden olmalı. Zırt pırt yeni GM gelmesi cidden bir sorun. Düşünün evrende 40 oyuncu 6 gm var. Bu 6 gm 1 yıl içinde 10 kere değişmiş olsun. Yani 16 kişi evren kurgularından, npclerin güçlerinden ..v.s haberdar oluyor.

10. RP'lerde genelde oyuncuları cazip eden şey merak ve gizem oluyor. Bu yüzden evrende olmuş, olan, olmak üzere olan olaylar, npcler, oluşumlar direk oyunculara sunulmamalı. Bir yapboz'un parçaları gibi yavaş yavaş ilerledikçe bu tarz şeyler açıklanmalı.

11. One Piece'i bana göre diğer mangalardan ayıran en güzel özelliği tüm olayların ana karakterler(Bu rp içinde oyuncuların karakterleri oluyor.) çevresinde dönmesi yerine onların hikayesinin yüzlerce hikayeden biri olmasıydı. Yani evren sadece Luffy'nin yaptıklarıyla değil bir çok karakterin ve insanın yaptıklarıyla şekilleniyor. Bu rp'ye yansıtılırsa güzel olur.

12. Evrenin geçmişiyle ilgili yazılanlara bakarak buna zaten dikkat ettiğiniz anlaşılıyor ama ben yinede söylemek istiyorum: Npclerin bir biriyle bir ilişkileri ve geçmişleri olmalı. Mesela bir yonkou ve bir amiral arasında bir geçmiş yada bir shichi ile bir yonkou arasında yaşanan bazı olaylar olmalı ve evren içinde bu npclerin birine olan tutumu da buna göre şekillenmeli. Bu kurgunun daha derin ve gerçekçi olmasını sağlıyor.

13. OP evreninde mesleği v.s olmasada bazı ufak yetenekleri olan karakterler vardı. Mesela Usopp marangoz olmasa bile gemi tamirinden az biraz anlıyordu yada Luffy avcı veya aşçı olmasa bile ormanda hayvan avlayıp yemek yapabiliyordu. Bu tarz ufak yeteneklerinde evrene bir şekilde yedirilmesi lazım.

14. FRP oynayanların aşina olacağı power gamer diye bir tanım var. Kabaca sadece güçlenip diğer karakterleri/npcleri yenmek için oynayanlara deniyor. Ne yazık ki bu tarz karakterler Forum RP'lerinde de var. Şimdi bir kesim sadece güçlenmek adına oynayıp karakterini ona göre yaratınca bu kurgunun zevkini çıkarmak istiyenleri de etkiliyor. Power gamerlara karşı güçsüz kaldıklarından bir süre sonra onlarda vazgeçip sadece güç odaklı karakterler açıyorlar. Bunu engellemek için gm'ler orjinal karakterlerlere karşı pozitif ayrımcılık yapıp daha fazla ödüllendirmeli.

15. Son olarak karakterlerin nasıl gelişeceğini iyi belirlemeniz lazım. Mesela bir sitede karakterler puan usulü ile gelişiyordu. Konu sonu puan alıyorlardı ve bu puanları istedikleri şeye yatırıyorlardı, başka bir sitede bilgisayar oyunları gibi ilerliyordu. Oyuncular lv atlıyor ve lv atladıkça önceden belirledikleri özellikler gelişiyordu. 3. bir sitede ise oyuncular konu sonu bir miktar puan/xp alıyor ve bunu harcayarak özelliklerini geliştiriyordu. Örneğin gücünü 4'ten 5'e çıkarmak 10 puan, 5'ten 6'ya çıkarmak 12 puan istiyor gibi. Oyuncuların nasıl gelişeceğini belirlerken onlara en çok özgürlük tanıyan sistemi eklemenizi/yaratmanızı tavsiye ederim.
Genel olarak söylediklerine katılıyorum ama;
4 yada 2 deniz olması pek bir şey değiştirmiyor bence aynı kurguları farklı mekanda gerçekleştirecekler sadece
Power gamer'lar ile ilgili düşüncene pek katılmıyorum. Sonuçta olması gerekeni onlar yapıyor. 2 karakterde kendi yolunu çiziyor, güçlenmek istemeyen karakterleri anlatıcıların güçlendirmesi gibi bir şey pozitif ayrımcılık değilde torpil olur bence :D
Bunların dışında meyve olayına tamamen katılıyorum. Başlangıçta logia, antik ve mistik zoanlar verilmemeli.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 1)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık