Rezalet senaryoyu kurtaran yönetmen çok gördük. Rezalet bir yönetmeni kurtaran senaryo daha yok. Bu gayet yeterli bence.
Seyir zevki ne kadar yüksek olursa olsun, kötü bir senaryo kötü bir senaryodur.@Notanymore Hitchcock sürekli ucuz romanlardan, yani dandik senaryolardan şaheser yaratıyor. :/
Onunla ilgili yazdım zaten. Bu noktalarda yönetmenin hiçbir numarası olmuyor zaten. Bu gibi yapımlarda yönetmen dediğin oyunlardaki bot karakterler gibi.Seyir zevki ne kadar yüksek olursa olsun, kötü bir senaryo kötü bir senaryodur.
Game of Thrones'un son sezonu buna çok güzel örnek bence. Özellikle 3. Ve 5. Bölümlerde harcanan paranın, emeğin eşi benzeri yok. O bölümlerdeki yönetmenler daha önceki sezonlarda da görev almışlar. Hatta bir tanesi "piçlerin savaşı"nı çeken yönetmen.
Aynı yönetmen, aynı imkanlar, peki kaliteler?
Ancak istisnası var. Dandik yapımları bir kenara koyacak olursak bilhassa ABD'de yönetmenlerin çok bir olayı olmuyor. Ne kadar iyi de olsalar yapımcıların istedikleri falan olabiliyor yani. Süper kahraman filmleri olsun, netflix yapımları olsun ya da mesela GoT olsun bunların yapılmasında standart ürün çıkıyor ortaya. Yönetmen imzası olmuyor yani pek. O zaman da mühim olan senarist oluyor sanırım. Oyuncular da tabii ama senaryo daha fazla.
3. ve 5. bölümün seyir zevki yüksek miydi? Hem çekim hem senaryo açısında tümüyle kötüydü. Üçüncü bölümü çeken yönetmen bile olamaz zaten. Millet yüzünü ekrana yapıştırarak izledi. Ayrıca Game of Thrones belli bir formülle çekiliyordu. GOT yönetmenlerinin tamamı eşantiyondan fazlası değildi.Seyir zevki ne kadar yüksek olursa olsun, kötü bir senaryo kötü bir senaryodur.
Game of Thrones'un son sezonu buna çok güzel örnek bence. Özellikle 3. Ve 5. Bölümlerde harcanan paranın, emeğin eşi benzeri yok. O bölümlerdeki yönetmenler daha önceki sezonlarda da görev almışlar. Hatta bir tanesi "piçlerin savaşı"nı çeken yönetmen.
Aynı yönetmen, aynı imkanlar, peki kaliteler?
90 ortası 2000 başı filmlerin daha eskileri kadar iyi olmadığı konusuna katılıyorum.Tabii genel olarak istisna filmler hariç.Ancak yönetmen kendi yazmıyorsa senaryoyu ve yaratıcılığı yüksek değilse iyi bir senaryoya ihtiyaç duyar.Fellini gibi adamlar duymaz bir erkeğin etrafına kadınları koyar filmini her türlü iyi bir şekilde çeker.Böyle adamlara da " Author " deniyor genelde ve her zaman gelmiyorlar.Tabii bu biraz yönetmenin hangi türde film çektiğine de bağlı.Gerilim için sıkı senaryo gerekiyor mesela.Böyle bir cevabın geleceğini tahmin ediyordum. 90 ortası 00 başı kafa açan bol plot twistli filmlerin harika olduğunu düşünmek. Aralarında iyi olanlar var fakat öyle ağım şahım bir olayı yok hiçbirinin. İzleyici şaşırdığı ve bir düzine toplumsal eleştiri olduğu için gaza gelip beğeniyor. Akasya Durağı ve tost makinesi örneği gereksiz karikatürize olmuş. Ayrıca Tarantino, Nolan kim? Facebook’daki sinema sayfalarının yönetmeni onlar.
Hitchcock müthiş yönetmendi ama o bile fellik fellik senaryo arıyordu.Son zamanlarda bulamadığından yakınıyordu kendine uygun birşey ve az film çekiyordu.Mesela katil kim tabanlı şeylerle ilgilenmem diyordu bana göre değil diyordu.Öyle çöpten mucizeler çıkartmıyordu yani.@Notanymore Hitchcock sürekli ucuz romanlardan, yani dandik senaryolardan şaheser yaratıyor. :/
İşte bak. Yönetmenin ne kadar önemsiz olduğunun göstergesi.3. ve 5. bölümün seyir zevki yüksek miydi? Hem çekim hem senaryo açısında tümüyle kötüydü. Üçüncü bölümü çeken yönetmen bile olamaz zaten. Millet yüzünü ekrana yapıştırarak izledi. Ayrıca Game of Thrones belli bir formülle çekiliyordu. GOT yönetmenlerinin tamamı eşantiyondan fazlası değildi.
İkisi ayrılmaz bir parça ama.Sadece senaryonun iyi olması da yetmez.İşte bak. Yönetmenin ne kadar önemsiz olduğunun göstergesi.
İlk sezonların senaryosu kitaptandı, herkes sevdi, son sezonların senaryosu iki tane ne idüğü belirsiz tiptendi kimse sevmedi.
Diyorum ya, yönetmen aynı... İmkan aynı.... Ya sonuç?
Senaryo bu kadar önemli işte.
Senaryoyla da ilgili değil. Tümüyle sıkıntı tüm ekipteydi. HBO ve Martin sezonun daha uzun olmasını istemiş. Oyuncularla, o diğer iki arkadaş kısa kesmek istemişler. Senaryoyu sıkıştırmışlar. Yoksa kitabın yazarı kendi diyor dizidekinden çok da farklı bir sonu olmayacak diye. Sen olan bir şeyi sıkıştırırsan tabii kötü olur.İşte bak. Yönetmenin ne kadar önemsiz olduğunun göstergesi.
İlk sezonların senaryosu kitaptandı, herkes sevdi, son sezonların senaryosu iki tane ne idüğü belirsiz tiptendi kimse sevmedi.
Diyorum ya, yönetmen aynı... İmkan aynı.... Ya sonuç?
Senaryo bu kadar önemli işte.
90 ortası 2000 başı filmlerin daha eskileri kadar iyi olmadığı konusuna katılıyorum.Tabii genel olarak istisna filmler hariç.Ancak yönetmen kendi yazmıyorsa senaryoyu ve yaratıcılığı yüksek değilse iyi bir senaryoya ihtiyaç duyar.Fellini gibi adamlar duymaz bir erkeğin etrafına kadınları koyar filmini her türlü iyi bir şekilde çeker.Böyle adamlara da " Author " deniyor genelde ve her zaman gelmiyorlar.Tabii bu biraz yönetmenin hangi türde film çektiğine de bağlı.Gerilim için sıkı senaryo gerekiyor mesela.
Hitchcock müthiş yönetmendi ama o bile fellik fellik senaryo arıyordu.Son zamanlarda bulamadığından yakınıyordu kendine uygun birşey ve az film çekiyordu.Mesela katil kim tabanlı şeylerle ilgilenmem diyordu bana göre değil diyordu.Öyle çöpten mucizeler çıkartmıyordu yani.