Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[Anket] Senarist vs Yönetmen vs Oyuncu vs Müzik

En Önemli Faktör?


  • Kullanılan toplam oy
    73

Üye silindi 1004

Yönetmen ve editör önemlidir. Ayrıca senaryo abartıldığı kadar önemli değildir. Sinema görsel sanattır metne indirgenemez.
 
Güzel yazılmış bir hikayeyi okumak çok zevklidir ama bir filmde senarist ne kadar iyi olursa olsun yönetmen ve oyuncu tırt olduktan sonra hiçbir anlamı yok.

Şahsen mükemmel bir senaryosu olsun ama oyuncular iyi performans gösteremezse benim için bitmiştir ve film çekilmez bir hal alır.
Ona nazaran kötü bir senaryosu olsun ama oyuncular mükemmel performans göstersin o film yine izlenir çünkü duyguyu aktaran oyuncudur ve bu tamamen onun kendi kabiliyetine bağlıdır. Yönetmen de iyi olup oyuncunun bu iyi performansını değerlendirirse senaryo kötü olsa bile izlenir.

Müzik ise filmin tuzudur ne kadar yerinde ve iyi olursa o kadar da güzel tad alınır sahnelerden.
 
Öyle yapmamızın tek sebebi casual izleyici olmamız :D En etkili olanı tartışıyoruz. Çok iyi oyuncuların oynadığı kötü, hatta korkunç film örnekleri bu konuda bizi yeterince aydınlatabilir :)
Ben öyle derin analiz yapmıyorum. Hoşuma gitmesine bakıyorum. Berbat olmasına rağmen art arda izlediğim çok film var. Özellikle çocukken izlediğim filmler mesela :D
 
Fight Club'ı tost makinesiyle çekseniz izlerim; Akasya Durağı'nı Tarantino, Nolan, Kubrick, Scorsese kafa kafaya verip çekse yüzüne bakmam.
 

Üye silindi 1004

Fight Club'ı tost makinesiyle çekseniz izlerim; Akasya Durağı'nı Tarantino, Nolan, Kubrick, Scorsese kafa kafaya verip çekse yüzüne bakmam.
Böyle bir cevabın geleceğini tahmin ediyordum. 90 ortası 00 başı kafa açan bol plot twistli filmlerin harika olduğunu düşünmek. Aralarında iyi olanlar var fakat öyle ağım şahım bir olayı yok hiçbirinin. İzleyici şaşırdığı ve bir düzine toplumsal eleştiri olduğu için gaza gelip beğeniyor. Akasya Durağı ve tost makinesi örneği gereksiz karikatürize olmuş. Ayrıca Tarantino, Nolan kim? Facebook’daki sinema sayfalarının yönetmeni onlar.
 
Senaryo leşse, yönetmenin tillahı gelse kendini kurtarır yapımı kurtaramaz. Sıradan bir senaryo, iyi bir yönetmen eliyle sağlam bir film haline gelebilir. Sıradan bir yönetmen, sağlam senaryo ve oyunculukla star olarak parlayabilir.

Kötü ve leş durum hallerinde senarist daha avantajlıdır. Senarist çok sağlamsa eğer, hikayeyi izlettirir bir şekilde. Yönetmen, leş bir senaryoyu izlenir hale getiremez. Getirmeye çalışırsa senaryo evrilir zaten, senaristin hikayesi olmaz.

Woody Allen amcamızda öyle demiş.
Bir film çekiminde yapılacak en büyük hatalardan biri kötü bir senaryoyla ya da ben çekimlerde hallederim diyerek sete gitmektir. Deneyimlerime göre iyi bir senaryoyu kötü çekmek bir derece tatmin edici olabilir. Ama tersi hiçbir şey ifade etmez. Woody Allen
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 1)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık