Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

Oyun Dünyamız

Olay vuruş hissiyatı muhabbetinden ziyade aksiyon tarafında oynanışın aşırı sığ kalması. Ayrıca vuruş hissi gayet iyi ilk oyunda oyunda ama oynanış çok bayıyor. Düşman çeşitliliği az, karakterin yapabildikleri çok sınırlı. Hikaye sunumu, görselliği, atmosferi sesleri daha çok ön planda ama oynanış o kadar kötü ki sıkıyor seni bir yerden sonra. Oyun hiç aksiyona seni sokmasa anlarım ama aksiyona girdiğin anlarda gayet boldu ilk oyunda. Baya boss dövüşleri bile var. Oyun sana bunu vaat ediyorsa bunu da değerlendirmeye almak gerekiyor. İlk oyunda bu bir eksiydi ve cidden sıkıyordu insanı bir yerden sonra. Kısa oyun süresiyle aşırı baymadan bitiyordu oyun neyse ki.

Oynanış ilk oyunda eksik yönleriydi ve ikinci oyunda bunun iyi olmasını beklemek, geliştirilmesini beklemek gayet normal. Daha oynayamadım, oynadıktan sonra da yorum yapacağım ama oynanışta bir gram ilerleme kaydetmedilerse bu yönden eleştirileri gayet normal buluyorum ben.
Oyunu tam olarak oynamadım ama yapan şirketin zaten ısrarla vaat ettiklerini baştan söylemesinden oyunun ne olacağını anlamak gerekti. Bu bilinçli bir tercih. Bu yönden oyunu eleştirmek saçma bir kere. Dost ve Enis Kirazoğlu oyun sektörünün cesur olması gerek diyorlar. Ancak bu da bir cesur seçim bana göre. Ki önceki oyundan kısa olması gerekiyordu. Bunun dışında tek haklı eleştiri Microsoft'a olan eleştirilerdir. Nice koca şirketi indie'den hallice seviyeye indirdiler. 3E oyun yapanlar şimdi yeterli bütçe alamıyor Microsoft'tan. Üstüne kaliteli şirketleri de kapattılar. Eğer eleştirilecekse Microsoft eleştirilmeli. Ki bu ekonomide dolarla oyun alamayıp; gamepass kullanan biri olarak söylüyorum.
 
Oyunu tam olarak oynamadım ama yapan şirketin zaten ısrarla vaat ettiklerini baştan söylemesinden oyunun ne olacağını anlamak gerekti. Bu bilinçli bir tercih. Bu yönden oyunu eleştirmek saçma bir kere. Dost ve Enis Kirazoğlu oyun sektörünün cesur olması gerek diyorlar. Ancak bu da bir cesur seçim bana göre. Ki önceki oyundan kısa olması gerekiyordu. Bunun dışında tek haklı eleştiri Microsoft'a olan eleştirilerdir. Nice koca şirketi indie'den hallice seviyeye indirdiler. 3E oyun yapanlar şimdi yeterli bütçe alamıyor Microsoft'tan. Üstüne kaliteli şirketleri de kapattılar. Eğer eleştirilecekse Microsoft eleştirilmeli. Ki bu ekonomide dolarla oyun alamayıp; gamepass kullanan biri olarak söylüyorum.
Ayrıca oyunun yönetmeni oyun çıkmadan önce Ninja Theory'den ayrılmış. Bunu da eklemek gerek. Burada Microsoft'un eleştirilmesinin gerektiğini düşünüyorum. Büyük ihtimalle daha da iyi oyun çıkaracaklardı ama bütçe kısıtlıydı. Ancak oyun ona rağmen iyi geldi bana. Neyse bitirince fikrim oluşur.
 
Son düzenleme:
Oyunu tam olarak oynamadım ama yapan şirketin zaten ısrarla vaat ettiklerini baştan söylemesinden oyunun ne olacağını anlamak gerekti. Bu bilinçli bir tercih. Bu yönden oyunu eleştirmek saçma bir kere. Dost ve Enis Kirazoğlu oyun sektörünün cesur olması gerek diyorlar. Ancak bu da bir cesur seçim bana göre. Ki önceki oyundan kısa olması gerekiyordu. Bunun dışında tek haklı eleştiri Microsoft'a olan eleştirilerdir. Nice koca şirketi indie'den hallice seviyeye indirdiler. 3E oyun yapanlar şimdi yeterli bütçe alamıyor Microsoft'tan. Üstüne kaliteli şirketleri de kapattılar. Eğer eleştirilecekse Microsoft eleştirilmeli. Ki bu ekonomide dolarla oyun alamayıp; gamepass kullanan biri olarak söylüyorum.
Bu tercih yanlış bir tercih işte. Bu adamlar ilk oyunda bunu vaat etmişlerdi zaten. Biz buraya odaklanacağız ve oyun mekanikleri boşvereceğiz demişler kafalarında. Oyun övgüler aldı ama oynanış tarafından da gayet eleştirildi. Yine de başarıya ulaştılar. Microsoft ne kadar destek vermiş, vermemiş bilemem ama sonuçta devam oyununu duyuruyorsun. İkinci oyunu duyuruyorsan insan bir ders alır. Eksik yönlerini geliştirir ve ilk oyunun üzerine koyar.

Hikaye sunumu, görsellik, sesler ve atmosfer zaten çok güçlü olduğun yönler. Zaten güçlü olan taraflarını biraz daha iyi yapınca oyununu bir üst seviyeye taşıyamıyorsun maalesef.

Mesela A Plague Tale serisinin devam oyunu da aynı durumdan muzdaripti. İkinci oyunu oynadığımda ilk oyunun sadece çok daha güzel gözükeni dedim sadece. Oynanış olarak yine baymıştı. Değişen bir şey yok derecesindeydi.
 
Bu tercih yanlış bir tercih işte. Bu adamlar ilk oyunda bunu vaat etmişlerdi zaten. Biz buraya odaklanacağız ve oyun mekanikleri boşvereceğiz demişler kafalarında. Oyun övgüler aldı ama oynanış tarafından da gayet eleştirildi. Yine de başarıya ulaştılar. Microsoft ne kadar destek vermiş, vermemiş bilemem ama sonuçta devam oyununu duyuruyorsun. İkinci oyunu duyuruyorsan insan bir ders alır. Eksik yönlerini geliştirir ve ilk oyunun üzerine koyar.

Hikaye sunumu, görsellik, sesler ve atmosfer zaten çok güçlü olduğun yönler. Zaten güçlü olan taraflarını biraz daha iyi yapınca oyununu bir üst seviyeye taşıyamıyorsun maalesef.

Mesela A Plague Tale serisinin devam oyunu da aynı durumdan muzdaripti. İkinci oyunu oynadığımda ilk oyunun sadece çok daha güzel gözükeni dedim sadece. Oynanış olarak yine baymıştı. Değişen bir şey yok derecesindeydi.
Oyun genel olarak kesintisiz sinematik üzerine kurulu. Bu da oynanış konusunda çokça kısıtlama demektir. Kombat mekaniklerine baktığımızda da üst düzey animasyonlardan oluşuyor. Ve hiç bir yerde animasyon örüntüsünde kesilme hissetmiyorsun. Ben bunu bir arthouse oyunu olarak görüyorum zaten. Şu konuda belki haklı eleştiri olunabilir: Bulmacaya odaklanmaları gerekebilirdi. Ancak bu da oyunun süresinin uzaması demektir. Bu da onların yapmak istemeyeceği tercih. Yani istese yapabilirlerdi. Ancak yapmadılar. Sevenine saygı duymak gerek.
 
Dün warhammer 40k için yeni duyurular falan yapılmış aynı zamanda 19 dolarlık Warhammer 40k Gladius isimli oyunu kısa süreliğine ücretsiz yapmışlar. Birde seven varsa Mechanicus'un 2. oyunu duyuruldu
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 4, Ziyaretçi: 8)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık