Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[Tanıtım] Boku no Hero Academia (Spoiler)

Boku no Hero Academia



Konu;

Hikâye günümüzde geçmektedir. Dünyanın bir çok yerinde özel güçler sahip insanlar yaşamaktadır. Oldukça yaygın bir hâle geldiğini de söylememiz mümkün. Fakat bu durumun yoğun bir hâle bürünmesi, ana karakterimiz Izuku Midoriya 'yı etkilemiyor -ki kendisinin hiç bir özel gücü yok. Tabi bu durum yine de Izuku Midoriya'nın hayallerinin önüne geçemez... Ve işte bu hikâye, hayalleri olan bir genci anlatmaktadır.
Yorum;
Klasik shounen olmakla beraber çizimleri ve dövüşleri hoşuma gitti gerçekten de. 83. bölüme gelene kadar ana karakterin gelişimini 2 şekilde ayırabiliriz. Birincisi duygusal olarak; bu kısımda başlarda klasik ağlak shounen karakteriyken ilerlere doğru hala sert bir tavır sergileyemese de yapması gerekene odaklanarak kırılganlığını yitirmeye başlıyor. Yani duygusal olarak ortama ve verilen güce gerçekten de uyum sağlamaya çalışıyor. Verilen güç derken de ikinci gelişime geliyoruz ki o da yetenek açısından oluyor. Bu konuda efektif sayılabilecek şekilde gücünü kullanmaya başlıyor. Gücü efektif kullanmaktan kastım gücün seviyesini değil de devam etmesini sağlayacak kadar hasarı sınırda tutmaya çalışıyor vs. Normal bir shounen de çok uzun süre kullanmadan acı çektirir okuyucuya ama karakter her seferinde gelişmek için bir yol buluyor.

Manganın en sevdiğim yanı çizimleri. Bence aksiyonu ve karakterlerin formları iyi yansıtıyor, iki boyutlu değiller yani. Bazen ekstrem perspektifli aksiyon sahnelerinde bu form deforme oluyor ama çok göz yormuyor. Batılı çizgi romanlara benzer bi çizgikalınlığı kullanımı da var, eğreti durmuyor.

Naruto'nun bittiği dönemler de şöyle bir şey yayınlamıştı bence gerçekten de gelecek vaad eden bir seri benim açımdan.



Edit: Ah be Visums üzerimize bıraktın konuyu :(

Edit: Editledim.
 
Son düzenleme:
Naruto'yu rahat rahat tokatlayacak seridir bu gidişini bozmazsa, Muhtemelen bozulacaktır tabii haftalık serilerde senaryoyu aynı kalitede sürdürmek zor sonuçta. Şimdiye kadar ki hikaye önceden hazırlanmış belli, One for all ve all for one hikayesi çevresinde ana hikaye ilerleyecek bu arada 2-3 villian ile mücadele yan hikaye olarak gider. Kendine has kaliteli çizimleri, Hikaye ilerledikçe yan karakterleri unutmaması ve karakterlerin içi boş olmaması, İyi bir mizah ve benim için en önemli olan sebebi ise x-men'in konusunu tersten izliyormuş gibi olmam. Mutantlar çoğunlukta olsa ne olurdu ? Cevap Boku no hero academia. Az çokta verilen flashbacklerde bu toplum düzenine kolay gelinmediğini hissediyoruz.
 
İlk birkaç bölümü okudun.

Hayalleri olan ve çöp gibi görünen bir çocuk.
Çocuğun rakibi olan kendini beğenmiş çocuk.
Ana karaktere yardım eden bir kahraman.
Bugüne kadar bütün öğrencilerini bırakmış bir öğretmen. :)
3+1 kişilik bir ekip.
Ekipten birine hayranlık duyan bir kız.

Bunlar bana bir şeyi hatırlatıyor ama sanırım bir tek kage bun shin ve rasengan eksik. :)
 
Ayrıca eşik konusundan bahsedeceksek verilecek örnek Naruto falan olmamalı. Eğer bir eşik varsa Naruto o eşiğin zirvelerinden biri olduğuna değil o eşiği mahvedildiğine ve serinin nasıl kendini parçaladığına örnek olabilir.

İlk birkaç bölümü okudun.

Hayalleri olan ve çöp gibi görünen bir çocuk.
Çocuğun rakibi olan kendini beğenmiş çocuk.
Ana karaktere yardım eden bir kahraman.
Bugüne kadar bütün öğrencilerini bırakmış bir öğretmen. :)
3+1 kişilik bir ekip.
Ekipten birine hayranlık duyan bir kız.

Bunlar bana bir şeyi hatırlatıyor ama sanırım bir tek kage bun shin ve rasengan eksik. :)
Yok benzer görülsede tamamen farklı bir ilerleyiş zorlansa tüm shounenlerden ayni denklem çıkartılabilir.
 
Son düzenleme:
Ayrıca eşik konusundan bahsedeceksek verilecek örnek Naruto falan olmamalı. Eğer bir eşik varsa Naruto o eşiğin zirvelerinden biri olduğuna değil o eşiği mahvedildiğine ve serinin nasıl kendini parçaladığına örnek olabilir.


Yok benzer görülsede tamamen farklı bir ilerleyiş zorlansa tüm shounenlerden ayni denklem çıkartılabilir.
Bunlar başka bi benziyor ama ilerleyişi farklı gözüküyor zaten. :D
 
Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2020.
Tasarım Korsanfan V.5.5
Yukarı Çık