Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

[Anket] Senarist vs Yönetmen vs Oyuncu vs Müzik

En Önemli Faktör?


  • Kullanılan toplam oy
    73
İkisi ayrılmaz bir parça ama.Sadece senaryonun iyi olması da yetmez.

Bunun koreografisi var mizanseni var sanat yönetimi ve oyuncu yönetimi var.Var da var yani.Senaryo çok iyi diye çektir şimdiki Marvel yönetmenlerine bakalım eli yüzü düzgün bir film çıkacak mı ?
Yanlış bir ifade şekliydi sanırım. :flaugh:
Ben diğer şeylere önemsiz demiyorum, hakeza kimsenin tek bir şeyi önemli bulup, gerisini boşverdiğini düşünmüyorum. Biz sadece hangisi ilk öncelik olarak konuya bakıyoruz.

Senaryoyla da ilgili değil. Tümüyle sıkıntı tüm ekipteydi. HBO ve Martin sezonun daha uzun olmasını istemiş. Oyuncularla, o diğer iki arkadaş kısa kesmek istemişler. Senaryoyu sıkıştırmışlar. Yoksa kitabın yazarı kendi diyor dizidekinden çok da farklı bir sonu olmayacak diye. Sen olan bir şeyi sıkıştırırsan tabii kötü olur.
Oyuncular mı istemiş? Bütün oyuncular şikayetçi değil miydi yahu senaryodan?
Benim bildiğim serinin kısa olmasının sebebi senaristler.
Kaldı ki hikayenin kısa olacağı en başından belli bile olsa, senaryonun tamamen kitaptan ayrılması sonrasında başlıyor zaten kırılma. Bütün o sıkıştırma bundan önce de vardıysa madem, neden izleyiciler ilk sezonlardan da şikayetçi olmadılar da son iki sezon o kadar topa tutuldu?
Yani sıkıntı madem tüm ekipteydi, biz bunu neden sadece son sezonlarda gördük?
 
Marka haline gelmeyi başarmış yönetmenlerin neredeyse tamamına yakını genelde senaryolarını kendi yazar. Uyarlama yaptıklarında dahi, orjin hikayeyi alıp kendi perspektifleriyle hikaye oluştururlar. Bu senaryoyu önemsemedikleri veya ihtiyaç duymadıklarından değil, tersine ortaya çıkacak ürünün onların ruhunu en idealize şekilde yansıtma gayesindendir. Yazarlıkla yönetmeliği bir olarak düşünüp, yaratmanın temelini oluşturma emelindendir. Kendi amacından ayrıştıramayacağı bir önemdedir senaryo, sağlam bir yönetmen için.
 
Hitchcock müthiş yönetmendi ama o bile fellik fellik senaryo arıyordu.Son zamanlarda bulamadığından yakınıyordu kendine uygun birşey ve az film çekiyordu.Mesela katil kim tabanlı şeylerle ilgilenmem diyordu bana göre değil diyordu.Öyle çöpten mucizeler çıkartmıyordu yani.
Bahsettiğim şey şu:

Truffat : Sapık'ın konusunun alındığı kitabı okumuştum. Canımı sıkan yönlerinden biri de, insanı aptal yerine koymasıydı. Örneğin şöyle pasajlar vardı: Norman annesinin yanına oturdu ve sohbete başladılar... Kadın yaşamadığına göre açıkça yanlış yönlendirme var. Buna karşılık filmdeki anlatımda, bu uyumsuzlukların ortadan kaldırılmasına özellikle gayret edilmiş. Bu romanı sizin için çekici kılan unsur neydi?
Hitchcock : Sanıyorum bana çekici gelen ve film yapma karan verdiren şey, kadın duş yaparken katilin bir ruh gibi ansızın ortaya çıkıvermesiydi. Hepsi bu kadar.
 
King’in kitabı hariç
Yeri gelmişken King gömeyim. King'in kitaplarının %75'i boştur. Filler'dır yani. O yüzden uyarlama filmleri güzel oluyor. :oleyo2:

King konusunun açılması gene güzel. Stephen King kendi yazdığı kitap olan The Shining'i Kubrick'in yaptığı hâliyle beğenmeyip gitti kendi çekti. Şimdi o filmden bahseden dalga geçmek için bahsediyor. :oleyo2:

ADAM. KENDİ. YAZMIŞ.
 

Üye silindi 1004

Yanlış bir ifade şekliydi sanırım. :flaugh:
Ben diğer şeylere önemsiz demiyorum, hakeza kimsenin tek bir şeyi önemli bulup, gerisini boşverdiğini düşünmüyorum. Biz sadece hangisi ilk öncelik olarak konuya bakıyoruz.


Oyuncular mı istemiş? Bütün oyuncular şikayetçi değil miydi yahu senaryodan?
Benim bildiğim serinin kısa olmasının sebebi senaristler.
Kaldı ki hikayenin kısa olacağı en başından belli bile olsa, senaryonun tamamen kitaptan ayrılması sonrasında başlıyor zaten kırılma. Bütün o sıkıştırma bundan önce de vardıysa madem, neden izleyiciler ilk sezonlardan da şikayetçi olmadılar da son iki sezon o kadar topa tutuldu?
Yani sıkıntı madem tüm ekipteydi, biz bunu neden sadece son sezonlarda gördük?

Tüm hepsi değil fakat aralarında bir an önce bitmesini isteyenlerde azımsanmayacak çoğunluktaymış. GOT haddiden fazla değer gördüğü için bu hale geldi. Balon gibi şişti şişti patladı. Tümüyle isteksizce yapılmış bir iş. Burada sıkıntı ne senaryosu ne yönetmeni. Martin 10 sezon sürsün istemiş. Gereken senaryo desteğini de yapardı zaten. Yapan adamlar istemedikten sonra gerisi hikaye.

Yeri gelmişken King gömeyim. King'in kitaplarının %75'i boştur. Filler'dır yani. O yüzden uyarlama filmleri güzel oluyor. :oleyo2:

King konusunun açılması gene güzel. Stephen King kendi yazdığı kitap olan The Shining'i Kubrick'in yaptığı hâliyle beğenmeyip gitti kendi çekti. Şimdi o filmden bahseden dalga geçmek için bahsediyor. :oleyo2:

ADAM. KENDİ. YAZMIŞ.
Yani gereksiz uzaktan bir yazar fakat buna rağmen King’in kitaplarını seviyorum. Bu arada o acayip bir muhabbet. Kubrick’in çektiği filmi beğenmeyip başkasına çektirmek. Gerçekten aklını peynir ekmekle yemiş King abimiz. Kubrick metne sadık kalmayarak tarihe geçen bir film çekmiş. Aslında demek istediğim yere dönüyoruz sinema metne bağlı kalmak zorunda değil.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Tüm hepsi değil fakat aralarında bir an önce bitmesini isteyenlerde azımsanmayacak çoğunluktaymış. GOT haddiden fazla değer gördüğü için bu hale geldi. Balon gibi şişti şişti patladı. Tümüyle isteksizce yapılmış bir iş. Burada sıkıntı ne senaryosu ne yönetmeni. Martin 10 sezon sürsün istemiş. Gereken senaryo desteğini de yapardı zaten. Yapan adamlar istemedikten sonra gerisi hikaye.
Eğer yazar gereken senaryo desteğini yapsaydı ortada bu kadar kötü bir sonuç olmazdı değil mi?
Benim demeye çalıştığım bu. Çünkü dizinin kitaptan çıkmış sezonları gayet iyiydi. Hatta senin dediğin doğruysa bütün ekip bu işte gönülsüzken bir de.
 
Bahsettiğim şey şu:

Truffat : Sapık'ın konusunun alındığı kitabı okumuştum. Canımı sıkan yönlerinden biri de, insanı aptal yerine koymasıydı. Örneğin şöyle pasajlar vardı: Norman annesinin yanına oturdu ve sohbete başladılar... Kadın yaşamadığına göre açıkça yanlış yönlendirme var. Buna karşılık filmdeki anlatımda, bu uyumsuzlukların ortadan kaldırılmasına özellikle gayret edilmiş. Bu romanı sizin için çekici kılan unsur neydi?
Hitchcock : Sanıyorum bana çekici gelen ve film yapma karan verdiren şey, kadın duş yaparken katilin bir ruh gibi ansızın ortaya çıkıvermesiydi. Hepsi bu kadar.
Olabilir.Fakat iyi malzeme şarttı adam için.O yüzden sürekli senaryo arayıp senaryo satın alıyordu.O tek ünlü banyo sahnesiyle başka bir film de yapabilirdi ama yapmadı.

Yeri gelmişken King gömeyim. King'in kitaplarının %75'i boştur. Filler'dır yani. O yüzden uyarlama filmleri güzel oluyor. :oleyo2:

King konusunun açılması gene güzel. Stephen King kendi yazdığı kitap olan The Shining'i Kubrick'in yaptığı hâliyle beğenmeyip gitti kendi çekti. Şimdi o filmden bahseden dalga geçmek için bahsediyor. :oleyo2:

ADAM. KENDİ. YAZMIŞ.

Kubrick o filmi biraz bambaşka amaçlara kaydırarak çekiyor aslında.Çocuğun kıyafetindeki Apollo 11 yazısına bakmış olmak yeterli.Tabii kitabı yansıtma açısından katledilmiş olacak ama bu ortaya mükemmel bir ürün çıkmayacak demek değil.
 
Filmde yönetmen, dizide senarist&yaratıcıdır. Filmler kendi içinde ayrışabilir, ama en iyi filmler dendiğinde imza yönetmene aittir. Dizilerde en iyiler dendiğinde yaratıcıları söz sahibidir.
 
Böyle bir cevabın geleceğini tahmin ediyordum. 90 ortası 00 başı kafa açan bol plot twistli filmlerin harika olduğunu düşünmek. Aralarında iyi olanlar var fakat öyle ağım şahım bir olayı yok hiçbirinin. İzleyici şaşırdığı ve bir düzine toplumsal eleştiri olduğu için gaza gelip beğeniyor. Akasya Durağı ve tost makinesi örneği gereksiz karikatürize olmuş. Ayrıca Tarantino, Nolan kim? Facebook’daki sinema sayfalarının yönetmeni onlar.
Lan sen ne kadar zevksiz bir insansın öyle yaaa.

Böyle saçma bir cevaba saygı bile duyamıyorum.
 
Filmde yönetmen, dizide senarist&yaratıcıdır. Filmler kendi içinde ayrışabilir, ama en iyi filmler dendiğinde imza yönetmene aittir. Dizilerde en iyiler dendiğinde yaratıcıları söz sahibidir.
Bu konuda tam tersi bir örnek mevcut yalnız. Mindhunter.
Fincher'ın yaptığı bölümler ben buradayım diye bağırıyor.

''2001:A Space Odyssey'' ele alalım. Ulu Hakan Arthur C. Clarke'ın kitabı aynı zamanda. Fakat bugün bile bakın 50yıl sonrası için iddia ediyorum kimse bir Kubrick gibi sinemalaştıramaz o kitabı.
 

Bu Konuya Bakmış Kullanıcılar (Üye: 0, Ziyaretçi: 2)

Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2023.
Tasarım Korsanfan V.6.0
Yukarı Çık