Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Korsanfan.Com - One Piece Türkiye
Neler yeni

One Piece Oyunu Tarayıcı Üzerinden"Fikirlerinizi Bekliyorum"



Öncelikle herkese merhaba, 20 Mart tarihi itibari ile oyunun yarısının kodlamasını tamamlamış bulunuyorum. Ne yazık ki çeşitli sebeplerden ötürü oyunu planladığım tarihte tamamlayamadım. Ancak boş vaktim oldukça oyunu kodlamaya devam ediyorum. Zaten az kişinin ilgilendiği oyunu kodlamaya devam etmek pek içimden gelmiyor. Neyse, bundan önceki yazımda gerçek para ile işlem yapılmasına ve çocukların (veya çocuk zekasına sahip olan kişilerin) hile yapmasına müsaade etmeyeceğimi söylemiştim. Bu tutumum hala devam ediyor. Hileyi önlemek için elimden geleni yapıyorum. Oyunu tamamladığım vakit sizlerin de gördüğünüz hataları bildirmenizi ümit ediyorum.

HAZIRLADIĞIM OYUNUN İNTERNET ADRESİ: http://onepiecetr.funpic.org/anasayfa.php
(Arkadaşlar reklam çıkabilir. O reklamların benimle hiçbir alakası yok. Sağ üstteki çarpıya basınca kapanıyor. Açılan pencereyi de kapatırsanız 10 15 dakika boyunca, bir daha reklam gelmiyor. Paralı bir sisteme geçmeyi düşünmüyorum. O yüzden reklama katlanacaksınız :( )

sfm1903 arkadaşımız bizim için yüksek bir fiyata site satın almış ancak benim gönlüm razı gelmedi. Bu düşünceli davranışı için kendisine çok teşekkür ederim.


[İKAZ]OYUNDA PARA İLE BİRŞEY SATILMAYACAK. OYUNU YALNIZCA EĞLENCE AMAÇLI OLUŞTURUYORUM.[/İKAZ]


Bu kadar açıklamadan sonra artık konuya geçeyim.

Şu ana kadar oyunda olmasını planladığım özellikler şunlar: (Önerilerinizi bekliyorum.)

# Kahraman Listeleri: Yalnızca animede gösterilen karakterler olacak. Bu adresini verdiğim arkadaşın yaptığı oyundan bir görüntü (Tamamlandı)
http://img159.imageshack.us/img159/3998/screenshot209n.jpg
# Diğer Kahraman Listeleri: Bu bölümde oyuncuların resmiyle beraber göndermiş olduğu karakterler satılacak. (Tamamlanmadı)
# Karaborsa Meyveler*: Bu bölümde oyuncular yaptıkları seyahatlerden çıkan meyveleri satabilecekler. Bu piyasayı oyunda ilk 2 sıraya sahip olan kişiler kontrol edecek ve vergileri onlar alacak. (Tamamlanmadı)
# Resmi Piyasada Satılan Meyveler*: Bu bölümde hükümet tarafından kontrol edilen açık arttırmalar olacak ve hükümet yaklaşık %10 oranında meyvelerden vergi alabilecek. (Tamamlanmadı)
# Kafa Ödülü: Bu bildiğimiz kafa ödülü :D (Tamamlanmadı)
# Profiller: Oyuncuların vermek istediği bilgilerini içeren sayfa. (Tamamlandı)
# Oyuncu ile oyuncu savaşları: Bu korsanlar arasında şöyle gerçekleşecek. Bir korsan diğerine savaş teklifi gönderecek diğer korsan kabul ederse savaşabilecekler ancak hiç kimse bir başkasının savaş gücünü, tayfa üyelerinin seviyelerini filan göremez. Ancak savaş sonucunda gelen raporda görebilirler. (Ya da belki göremezler bu konuda tam karar veremedim.) (Tamamlandı)
# Her tayfa üyesi için saldırı puanları: Her tayfa üyesi animedeki gibi kendi gücüne sahip olacak. Ve güçleri tecrübelerine oranla artabilecek. (Tamamlanmadı)
# Her tayfa üyesi için tecrübe puanları: Her tayfa üyesinin yaptıkları savaşlar, görevler ve seyahatlerden kazandıkları puanları olacak. (Tamamlanmadı)
# Gemi boyutuna göre tayfa üyesi sayısı değişebilecek: Bu sayıyı gemi boyutuna göre 2-200 kişi olarak düşünüyorum. (Tamamlandı)
# Bölge fethi*: Bunu sanıyorum WB öldükten sonra görmüştük. O nedenle bölge fethi ve bölgelerden vergi almayı ekleyeceğim. (Tamamlanmadı)
# Haftalık Ve Aylık Madalya Ve Ödüller*: Haftanın ve ayın en iyi korsanlarına animede olmayan kendi oluşturduğum güçlü bir korsan madalya ve para ödülü verecek. Denizcilere de yine benim oluşturduğum bir karakter aynı ödülleri verecek. (Tamamlanmadı)
# Diğer Kahramanlar Birden Fazla Sınıfa Sahip Olabilirler*: Bu şöyle bir şey mesela ana özelliği bir Kaptan oluşturulmuş bir diğer kahraman aynı zamanda 2. özellik olarak müzisyen olup tayfanın moralini arttırabilecekler. (Tamamlandı)
# Seyahat: Bu kafamda tam oluşmadı ancak seyahatlerde bilgisayarın oluşturduğu (NPC) korsanlarla, yaratıklarla savaşıp tecrübe puanı kazanabilmeyi düşünüyorum. (Tamamlanmadı)
# Ticaret: Oyuncular arasında ticaret mümkün olacak tabi çoklu hesap olayına bir çözüm bulabilirsem. (Tamamlanmadı)
# Kötü ve iyi insanlar*: Bu tayfa morali hakkında yazı yazınca aklıma geldi. Oyuncuların isteğine göre tayfa üyeleri belki diğer tayfaları öldürmekten keyif alacak ve moralleri düzelecek. Belki fetih yaptıkça moralleri artacak tamamen oyuncunun isteğine göre şekillenecek. (Tamamlanmadı)
Ekip Arkadaşlarım:

MondeM (Grafiker)

GÜNCELLEŞTİRMELER
~~~3 Kasım 2012~~~
# Shichibukai seçimleri: Shichibukailer güç yarışı yapılarak seçecek.
# Çok kişilik savaşlar: Örneğin 5 kişiye 5 kişi aynı anda savaşacak.
# Tecrübe puanı ile meyve: "Tayfanın toplam kazandığı tecrübe puanına bakarız. (Atıyorum sayıları) bir elemanın tayfası oyuna başladığından beri 120.000 tecrübe puanı kazanmış. Bu arkadaş isterse 10.000 tecrübe puanı değerindeki zoanlardan. İsterse 50.000 puan değerindeki Paramecialardan. İsterse 100.000 puan değerindeki lugialardan alabilir." (Tabi o meyveler rastgele gelecek.)
# Hesap durumları: 15 gün içerisinde girmeyen kullanıcının hesabı otomatik olarak askıya alınacak ve bütün karakterlerin meyveleri düşecek. 30 gün içerisinde girmeyen kullanıcıların hesabı silinecek.
# Karakter gelişimleri: Lordianq isimli arkadaşın önerisini değiştirmeden kabul ediyorum. Ayrıca mesela Zoro'yu aldı birisi. Zoro 10. seviyeye ulaştığı zaman saldırılarda bir seçenek açılacak. ( 36 poundluk vuruş -- 100.000 ) Eğer kullanıcı isterse satın alabilecek isterse para biriktirip daha iyi saldırıyı alabilecek.

@Satliam: Korsan ve korsan savaşında karşıdakinin onayı gerekiyor. Sistemin kaybedenin yerine altın vermesi söz konusu olmayacak. O da daha güçlü olsaydı yenilmeseydi demi :)

Evet haki (mesela) 20. seviyeye geldiğin zaman bir öğretmen çıkacak o karakterin ekranında sen ona atıyorum 500.000:beli: para ödeyeceksin o da senin hakilerini 1. seviyeden açacak.

Düşünsene Lost'un sonundaki gibi diyormuşum her şey aslında rüyaydı bunların hiçbiri olmadı aslında :D Açıkçası yiyeceğim küfürlerden korkuyorum o yüzden öyle bir şey demeyeceğim. :D

@zoro roronoa: Meyveler konusuna katılıyorum. Büyük ihtimalle meyveleri çok zor bulunabilir hale getireceğim. Hiç kimse yalnızca 1 karakter yönetmeyecek bunu baştan söyleyeyim. Tabi eğer isterse yine yönetebilir de bu oyunda çok anlamsız olur. Tayfaya katılma tayfa kurulumu da şöyle olacak. Mesela diğer oyunlarda klan sistemi var. Burada da tayfa sistemi olacak.
Örneğin: Ben "Mutlu Korsanlar" diye bir korsan grubu oluşturdum. Sende bana başvurdun seni, gemini ve bütün tayfanı benim bayrağıma kabul ettim. Sen yine gemini yönetebilirsin ancak örneğin bir adayı fetih edeceğimiz zaman seni çağıracağım ve sende hemen geleceksin. Ve senin amacın beni Mutlu Korsanlarının liderini korsanlar kralı yapmak olacak.

~~~8 Kasım 2012~~~

Kahramanların Listesi Hazırlanıyor. (O resimler örnek olarak eklenmiştir.)
http://onepiecetr.funpic.org/karakter_listesi.php

~~~10 Kasım 2012~~~

Kahramanların Listesi Artık Otomatik Olarak Atanacak. Liste tasarımı yenilendi. Ve ilk 10 kahramanın görüntüleri eklendi.
http://onepiecetr.funpic.org/karakter_listesi.php

~~~17 Kasım 2012~~~
Korsanlar için başlangıç seviyesi tamamlandı.

  • Kaptan Belirleme: Burada sadece resimler olacak. Sizi temsil etmesini istediğiniz kaptanları kendiniz seçeceksiniz.
  • Kaptan Sınıfı: Dediğim gibi karakterlerde 2 sınıf olacak. Ancak kaptanlar için 1. sınıf kaptan olacak. 2. sınıfı ise siz belirleyeceksiniz.
  • Gemi Seçimi: Gemiler 2 tip olacak. Saldırı ve savunma tipi.
  • Başlangıç Parası: 24.500.000 Beli Bu parayla 4 farklı çeşit gemi satın alınabilir.
    (1. Seviye ve 2. Seviye Saldırı Tipi, 1. Seviye ve 2. Seviye Savunma Tipi)
  • Sınıflar Belirlendi: 10 Farklı sınıf bulunacak. Ve siz ana karakterlerinize bu sınıflardan dilediğiniz 2 tanesini seçebileceksiniz. Birinci sınıf yetenekler, ikinci sınıf yeteneklerden daha üstündür. Ayrıca tayfanızda aynı sınıfı bilen en fazla 4 tayfa üyesi bulunabilir. (İki tanesi birinci sınıfta, iki tanesi de ikinci sınıfta olmak şartıyla toplam dört üye.)

    1. Kaptan 500.000 :beli: (Yalnızca 1 kaptan bulunacak.)
    2. Kılıç Ustası 50.000 :beli: (Çeşitli sayıda kılıç kullanan tayfa üyesi.)
    3. Rotacı 32.000 :beli: (Rotacıların sayısı ve seviyesi ne kadar fazlaysa o kadar hızlı hareket edersiniz.)
    4. Nişancı 47.500 :beli: (Gemide ve karada farklı güç değerlerine sahip olacaklar. Karada alan genişliğinden dolayı uzaktan ateş edebilirler ve bu onları güçlü kılar.)
    5. Aşçı 27.000 :beli: (Tayfaya moral kazandırır.)
    6. Doktor 43.000 :beli: (Tayfanın hızlıca iyileşmesini sağlar.)
    7. Marangoz 40.000 :beli: (Gemi yıprandığı zaman tamir edilmesine yardımcı olur.)
    8. Müzisyen 20.000 :beli: (Tayfaya moral kazandırır. Aşçı kadar etkili değil.)
    9. Dövüşçü 49.000 :beli: (Çeşitli aletler yerine sadece vücutlarını ve kas kuvvetini kullanırlar.)
    10. Meyve Yeteneği 100.000 :beli: (Şimdi satın alabilirsiniz. Ancak sadece bir şeytan meyvesini sahip olduktan sonra aktif olacak.)

~~~03 Aralık 2012~~~
Oyunun %10'luk kısmının (başlangıç seviyesinin) kodlaması tamamlandı.


Kaptan Listesi: Güncellendi.
Karakter Listesi: Tayfa üyelerinin bulunduğu bölüm. Kodlandı ve güncellendi.
Tayfam: Buradan tayfa üyelerinizi görebilirsiniz.
Tasarım: Bilgisayar sistemi konusunda vasat olan kullanıcıların (benim gibi :)) daha çok verim alabilmesi için yeniden kodlandı. Ayrıca tasarım böyle kalmayacak. Yan taraflarda kalan boşluklara bir resim eklemeyi düşünüyorum. Bunun için oyunun bitmesine yakın bir dönemde MondeM ile kafa kafaya verip iyi bir sonuç çıkaracağımızı düşünüyorum. ^^

* Cumartesi vizelerim bitti, bugün pazartesi 2 günde yine iyi yapmışım. *Tabi bu hafta içerisinde ders çalışmayıp kodlamayla uğraştığım saatler de oldu* :D
* Tabii ki MondeM arkadaşımın attığı resimlerlerle de listelerde güncelleme yaptım. :)


Kaptan listesinden ufak bir bölüm


Güncel karakter listesinden de ufak bir bölüm


Tayfamdan bir görüntü

~~~15 Aralık 2012~~~
Oyunun %20'lik kısmının kodlaması tamamlandı. [15.12.12]

Askerler: Hani ana karakterlerin 10-15 tanesini aynı anda devirdiği askerler var ya. Bunlar onlar^^
E-Posta: E-Posta onayı kodlandı. 4 Farklı sunucu denendi. (Mynet ve Yahoo çalışmıyor.) E-Posta onaylanmadan karakter satın alınamaz.
Oyuncu Engellemek: İletişim kurmak istemediğiniz oyuncuları engelleyebilirsiniz (en fazla 10 kişi).
~~~24 Aralık 2012~~~
Yardım Bekliyorum Ve Bilgilendirme -- Bunu tamamlarsam kodlamanın %45'i bitecek.

Şu anda hala savaş sistemiyle uğraşıyorum. En az 2-3 haftamı alacağını düşünüyorum.
Savaş sistemini geliştirmeye çalıştığım sırada karakterlere yeni özellikler eklemeye karar verdim.
Bu altta verdiklerim sınıflar
++,-- karşısındakilerde karakterlere ekleyeceğim yeni özellikler.
(Sınıfları siz seçeceksiniz. Zeka, güç vs. gibi özellikler karakterlerle birlikte gelecek. Daha sonra geliştirebileceksiniz. {Sıfırlamak mümkün değil!!!})

===Sınıflar===
Kılıç Ustası 50.000 B ++ kilic_kullanimi
Rotacı 32.000 B -- Yön kabiliyeti, zeka
Nişancı 47.500 B ++ nişancılık
Aşçı 27.000 B -- tat almak, kabiliyet
Doktor 43.000 B -- zeka
Marangoz 40.000 B -- güç, zeka
Müzisyen 20.000 B -- kabiliyet
Dövüşçü 49.000 B ++ guc
Meyve Yeteneği 100.000 B ++,-- kabiliyet

kilic_kullanimi
Yön kabiliyeti, zeka
nişancılık
(....)
Bunlar karşılarına denk gelen sınıfları etkileyecek olan özellikler. Ve bu özellikler sistem tarafından otomatik olarak belirlenecek. (Yani karakterlerin sizin tayfanıza katılmadan önceki özellikleri olacak.)
Değerleri atıyorum.

Zeka: 10
Güç: 12
Kılıç Kullanımı: 3
Yön kabiliyeti: 0
Nişancılık: 8
Kabiliyet:2
Tat almak: 5 (Bunun ismi değiştirilmeli :D)

Sizde bu değerle bakarak diyeceksiniz ki:
"hmm, bu karakterin gücü-zekası ve nişancılığı yüksek. O zaman ben bunun sınıflarını 1- marangoz, 2- nişancı olarak belirleyeyim."


** Bunu yazdığım sırada aklıma "cesaret" geldi. Cesaret, asla pes etmeyip kazanma ihtimalinizi belirli bir oranda arttıracak.

~~~20 Mart 2013~~~
Oyunun %55'lik kısmının kodlaması tamamlandı. [20.03.13]

Savaş Sistemi: %95'i tamamlandı.
Karakter Özellikleri: Karakterlerin ve kaptanların, fiyatları ve yetenekleri belirlendi.
~~~22 Mart 2013~~~
Oyunun %60'lık kısmının kodlaması tamamlandı. [22.03.13]

Savaş Sistemi: %96'sı tamamlandı.
Profiller: Kullanıcı bilgilerinin görüntülendiği sayfa, tasarımı hariç tamamladı.
Kullanıcıların listesi: Bütün oyuncuların listesini içeren sayfa, tasarımı hariç tamamladı.
Sizinde "diğer oyunların kopyası olmadan" aklınıza gelen böyle fikirler olursa çekinmeden söyleyin. Eklemeye çalışayım. Mesela buna benzer özellikleri bir arkadaş söylemişti. Bende diğer oyunların kopyası gibi olur boş ver diye cevap verip konuyu kapatmıştım. Ama bunu kodladığım sırada arkadaşın söylediklerinin uygun olacağını düşündüm ve kendimde birkaç şey katarak harmanladım. Sonuçta ortaya bu güzel görüntü çıktı. :)
'Tabi siz sistemin içeriğini bilmediğiniz için size anlamsız görülebilir. Sistemin içeriğini benden başka kimse bilmiyor yanlış anlaşılmasın. Oyunu hazırladığım zaman sistemin içeriğini kısmen de olsa sizinle paylaşacağım. Ancak şu anda her türlü fikri bekliyorum. Başta da söylediğim gibi uçuk-kaçık fikirlerde olur. ^^'


Birçok kişi 2 sınıf olayından hoşlanmadığı ve kalkmasını istediği için sistemi 1 sınıf veya 2 sınıf seçebilmeyi mümkün kılabilecek şekilde programlayacağım.


** Biraz karışık yazmış olabilirim. Zira bu günlerde benim de kafam karışık. Okuyan, ilgilenen, cevap verecek/yardım edecek olan herkese şimdiden teşekkür ediyorum.
 
Telif hakları konusunda tam olarak bir bilgim yok ancak One Piece'in telif hakları başına dert olabilir. Bunun dışında tüm bu projeyi tek başına yürütmen hiç sağlıklı olmaz hem senin için hem oyuncular için, ekip arkadaşı bulman gerekir diye düşünüyorum.
 
Telif hakları konusunda tam olarak bir bilgim yok ancak One Piece'in telif hakları başına dert olabilir. Bunun dışında tüm bu projeyi tek başına yürütmen hiç sağlıklı olmaz hem senin için hem oyuncular için, ekip arkadaşı bulman gerekir diye düşünüyorum.
O telif haklarını da düşündüm. Bana uyarı gönderebilecek 3 şirket var. 1.One Piece'in resmi olan şirketi 2.Bandai 3.Prite 301 mi ne vardı ya onun yapımcıları. Böyle bir yazı geldiği zaman oyun içerisinde one piece yazan herşeyi değiştireceğim ve kahramanlar listesini kaldıracağım bu şekilde one piece ile alakalı hiçbirşey kalmayacak oyunda.

Projeyi tek başına üstlenmemin sebebi şimdi kod yazarken her programcı siteyi kendi içinden geldiği gibi kodlar bu da haliyle karışıklığa sebep olur. Ama bu sitenin tasarımı bittikten sonra yönetici, yardımcı vs. alacağım tabiki. Teşekkür ederim görüşlerini paylaştığın için.

#Ayrıca keşke herkes oy kullansa bende bu konuda tam bir fikir sahibi olabilsem :)
 
içimden Evet yapmalısın geçiyor ama bu yükü kaldırıp kaldıramayacağını kendine sorup tamamiylen emin olman gerekiyor bence tek başına taslak olarak hazırlaman bile baya bir zor olacaktır ama yinede böyle bir çalışmayı gözlerimle görmek isterdim o yüzden oyum Evet'ten yana
 
oynarız da devamlı olacak mı emeğimize değecek mi o onemli. oynayıp oynayıp da birgün siteye girince oyun kapanmış olmasın. bide öneri olarak söylüyorum oyuncu sayısının devamlı artmasını istiyorsan davet sistemi olmalı ve örnegin biri benim davetimle oyuna başladı ben birşey kazanmalıyım.
 
@keanexl: Teşekkürler. Eğer bende emeklerimin boşa gitmeyeceğinden emin olursam her türlü yükün altından kalkarım.

@erdemexi: Bu nedenle ücretsiz, SINIRSIZ*,kesintisiz veritabanı sağlayan site üzerinden yayın yapacağım. O site yaklaşık 8-10 senedir var. Ve sadece 1 tane reklam çıkıyor o da çok fazla rahatsız etmiyor. Davette belki sıkıntı olabilir. Ayrıca sitedeki dosyaların kontrolü yanlızca bende olacak bende haliyle o kadar emek verdiğim şeyi silmeyeceğim. :)
 
Ben kesinlikle oynarım onu önceden söyleyeyim :D Eğer oyunu yapmaya karar verirsen kolay gelsin şimdiden.
 
baya güzel bir çalışmaya benziyor (ayrıyetten uğraşı bol) yaparsan bizde seve seve oynarız:respect:
 
Teşekkürler arkadaşlar.

Oyunda kesinlikle animede henüz çıkmamış birşeyi kullanmamaya dikkat edeceğim. (Yani mangayı takip etmiyorum. :D) Ayrıca oyunda hiçbir şekilde para da talep etmeyeceğim sadece eğlence üzerine kurulu olacak. Oyunu yarından itibaren yazmaya başlayacağım. Ayrıca 2 hafta sonra vizeler başlayacak o zaman biraz ara vereceğim. Bir aksilik olmazsa oyunu 1,5 ay içerisinde tamamlamayı düşünüyorum.

Yeni fikirleri/düşünceleri bekliyorum bence yukarıya yazdıklarım güzel bir oyun için yeterli değil. Daha farklı (uçuk kaçık :D) düşüncelerinizi esirgemeyin.
 
Korsanfan.com Her Hakkı Saklıdır. 2008-2020.
Tasarım Korsanfan V.5.5
Yukarı Çık